Konfigurując swój sklep, oprócz hostingu oraz oprogramowania, stajemy przed wyborem metody płatności. Jest to zdecydowanie jedna z najważniejszych decyzji, którą musi podjąć właściciel sklepu internetowego. Bezpieczeństwo i szybkość to kluczowe elementy aby płatności odbywały się bez zarzutu. Jaka metoda jest teraz na topie i klienci wręcz jej oczekują? Odpowiedzią na to pytanie są bramki płatnicze.
Czym są bramki płatnicze?
Bramki płatnicze – zapewniają płynne działanie płatności. Prowadzone przez wyspecjalizowane i firmy, które nazywa się operatorami bramek płatniczych. Bramki przechwytują i przekazują dane o płatności od klienta do autoryzacji, następnie przekazują klientowi akceptację/odrzucenie płatności. Weryfikacja danych karty klienta, w bramkach płatniczych, jest bezpieczna, zapewnia dostępność środków i umożliwia uzyskanie płatności. Służy jako interfejs między witryną sprzedawcy a jego agentem rozliczeniowym. Szyfruje poufne dane karty kredytowej, zapewniając bezpieczną transmisję informacji o kliencie do banku przejmującego za pośrednictwem akceptanta.
Bramka płatnicza – przebieg transakcji:
- Wybór metody płatności przez klienta
- Przekaz zaszyfrowanych danych do bramki płatności
- Przetwarzanie transakcji banku
- Walidacja środków na koncie klienta, przesłanie informacji do banku o zrealizowanej transakcji, przesłanie pieniędzy na konto sprzedawcy

Bramki płatnicze udostępniają płatności różnymi kanałami, są to m.in.: karty kredytowe, debetowe, szybkie przelewy, płatności mobilne, płatności SMS, Paypal oraz Blik. Najpopularniejszymi operatorami bramek na rynku polskim są: Przelewy24, PayU, TPay, Dotpay.
Decydując się na dostawcę płatności, warto zbadać poszczególne aspekty:
- wymagane normy bezpieczeństwa
- niezbędne certyfikaty
- wysokości opłat – startowych, za wypłacenie pieniędzy z konta przejściowego na konto firmy, prowizje za transfery i przelewy
- wsparcie techniczne
- rodzaje obsługiwanych kanałów płatności
Podsumowanie
Wygoda i bezpieczeństwo to główne zalety bramek płatniczych, możemy wyróżnić również skrócenie czasu transakcji oraz dostępność bramek 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Chcąc liczyć się na rynku e-commerce warto zadbać o wdrożenie rozwiązania jakim są nowoczesne metody płatności.