Customer intelligence i marketing automation. Czym jest i jak działa w formie przykładu edrone.

Customer intelligence

Jest to skuteczny i zindywidualizowany zespół procesów stosowanych w marketingu na potrzeby lepszej komunikacji z klientami oraz rozpoznawaniu ich potrzeb.

Chciałbyś się dowiedzieć czym Twoi klienci są najbardziej zainteresowani odwiedzając Twoją stronę lub jak często do niej zaglądają?  – wykorzystaj Customer Intelligence.

Jeśli klient odwiedzi Twoją witrynę, będzie ją przeglądał w celu potencjalnego zakupu bądź też takiego dokona, wszystkie dane behawioralne oraz transakcyjne danego użytkownika będą odnotowane w systemie. Automatycznie przydzielanie do sekcji daje wgląd na: częstotliwość odwiedzania strony, wartość zakupów, ulubione kategorie, czy również aktywność w mediach społecznościowych. Bazę danych możesz wykorzystać w organizacji i tworzeniu relacji klient – organizacja tworząc wyświetlane pod każdego indywidualnego użytkownika treści do niego dostosowanych. Dobra reklama zarówno prostota jak i wygoda zapewni większe zainteresowanie oraz szansę na potencjalny zakup.

Dzięki dobrej strategii i wykorzystaniu danych takich jak:

  • dokonanie zakupu przez klienta,
  • zalogowanie się lub rejestracja,
  • otworzenie wiadomości email,
  • korzystanie z wielu urządzeń,
  • wcześniejsze odnotowania odwiedzeń strony.

Osiągniesz możliwy wzrost przychodów, ograniczenie rezygnacji i lepsze doświadczenia klienta.

Marketing automation

Nie trudno zauważyć, że obecnie coraz więcej rzeczy podlega automatyzacji. Wiele dziedzin bazuje na różnych systemach ułatwiających pracę jak i zrozumienie oczekiwań poszczególnych stron. Dzieje się tak również w przypadku marketingu. Marketing Automation przechowuje i przetwarza dane od indywidualnych klientów. Jeśli firmie zależy na zrozumieniu swoich klientów oraz dotarciu do nich, usługa Marketing Automation ułatwia osiągnięcie tego celu za pomocą zautomatyzowanych działań marketingowych, reklamowych jak i sprzedażowych. Wykorzystując daną usługę zyskach zainteresowanie klienta, a poprzez zautomatyzowany system nie będziesz musiał analizować i wprowadzać danych ręcznie. Wbudowane oprogramowanie identyfikuje klientów zbierając dane wykorzystując różnego rodzaju kryteria np. płeć klienta, wiek, miejsce zamieszkania. To właśnie świadczy o spersonalizowanym przekazie marketingowym.

System E-mail Marketing Automation

E-mail Marketing ma na celu wysyłanie kampanii, które będą bezpośrednio kierowane do Twoich odbiorców. Obejmuje ona analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich procesów jak:

  • tworzenie i zarządzanie baz adresów e-mail,
  • przygotowywanie treści wiadomości e-mail,
  • wysyłka wiadomości e-mail,
  • obsługa informacji zwrotnych,
  • tworzenie schematów komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną.

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś co zrobić aby mój newsletter był ciekawy i trafiał do gustu moich odbiorców, z E-mail Marketing Automation dowiesz się krok po kroku co stało się z Twoim mailem po jego wysłaniu. Dostaniesz wgląd do zachowań odbiorcy np. czy otworzył Twojego maila, które strony Twojej witryny odwiedził i na jakiej spędził najwięcej czasu. Wiedząc jak postąpił Twój odbiorca będziesz mógł:

  • wysyłać kampanie oparte na danych behawioralnych z Twojej witryny internetowej,
  • dosyłać rekomendacje produktów na podstawie ostatnich zakupów Twojego klienta,
  • wykorzystać autorespondery o tematyce dopasowanej do potrzeb odbiorców,
  • personalizować wiadomości bazując na rzeczywistych preferencjach Twoich odbiorców.

Wszystkie wyżej wymienione usługi można nabyć korzystając z oferty edrone. Ich strona posiada szereg innych produktów, z którymi również warto się zapoznać w celu rozwinięcia swojego eSklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.