Design strony internetowej

Prowadząc sklep internetowy należy skupić się na wielu aspektach wizualnych. Na stronie powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na treść, ale również na sam wygląd i jej rozmieszczenie.

Przede wszystkim strona powinna być czytelna i intuicyjna. Postaraj się aby czytelnik nie zgubił się w trakcie jej przeglądania. Wykorzystaj pomoc znajomych, niech wcielą się w rolę klienta, dzięki temu zyskasz sugestie, cenne uwagi oraz obiektywne oceny poszczególnych osób. Pracuj w kilka osób, każda osoba ma swoje własne pomysły, wprowadza do projektu coś nowego, warto posłuchać wszystkich i zastosować odpowiednie kroki.

Postaw sobie konkretne cele, ustal co powinno zawierać się na Twojej stronie. Jeśli sprzedajesz produkty albo reprezentujesz firmę świadczącą usługi, skup się tylko na tematyce, która obejmuje zakres Twoich działań. Nie pozwól, aby użytkownik stracił świadomość na jakiej witrynie się znajduje i w jakim celu z niej korzysta. Zaprojektuj wbudowaną wyszukiwarkę, zadbaj o wygodny interfejs, ułatwi to dostęp do treści poszukiwanych przez czytelnika.

Niech na Twojej stronie znajdują się tylko najważniejsze komponenty – nie chodzi o to by znaleźć na niej wszystko, ale to czym się zajmujesz. Staraj pisać się z prostym przekazem i zachowaj przejrzystość. Szczegółowe opisy czy grafiki rozmieszczaj tak, aby nie zlewały się z innymi treściami.

Dobrze dobierz czcionkę i kolory. Na każdej stronie znajduje się dużo tekstu, postaraj się urozmaicić czytanie dobierając stylistyczną czcionkę, pamiętając również o umiarze. Tekst ma być ładny, ale również ma ułatwiać czytelnikowi śledzenie treści. Zwróć uwagę na rozmiar i kolorystykę. Staraj się pozostawić swoją stronę w wybranej palecie barw, niech strona oddaje wrażenie spójnej całości.

Dodaj zdjęcia, postaw na wizualizację. Czasami tekst można zastąpić czymś przyjemniejszym dla oka, dobieraj grafikę tak by zachowała spójność z tekstem i nie wykraczała poza tematykę. Unikaj ozdobnych dodatków – grafika to zaleta lecz nie gdy jest używana w nadmiarze, strona powinna wyróżniać najważniejsze elementy. Zachowaj przestrzeń, dobrze rozmieścić tekst i obrazy. Pozwól odpocząć użytkownikowi, zrób przerwę między treściami – choć może się to wydawać nieintuicyjne, zostawiać puste miejsce, człowiek czuje się mniej zagubiony i łatwiej podąża za przekazem.

Z Twojej witryny nie korzystają tylko użytkownicy komputerów osobistych, wiele osób przegląda internet z wykorzystaniem innych urządzeń z dostępem to sieci. Do tego celu służy strona responsywna, która synchronizuje Twoją stronę ze wszystkimi urządzeniami.

Jakość strony wpływa na uznanie klienta. Pokaże Twoje zaangażowanie i zrozumienie czytelnika. Dzięki lepszemu jej prowadzeniu zwiększysz szansę na pozytywny odbiór i możliwość dalszego polecenia sklepu przez zadowolonego użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *