Jak się wybić na mediach społecznościowych?

Wybić media

Posiadanie mediów społecznościowych w większości firm to nierozłączny element w prowadzeniu biznesu online. Samo założenie strony firmowej jest sprawą prostą lecz co w przypadku jej utrzymania? Patrząc na osiągnięcia innych firm można wywnioskować, że bycie popularnym np. na Facebooku jest realne – z jednej strony osiągalne zaś z drugiej nie jest to rzecz łatwa. W tym artykule przedstawimy kilka porad, co możesz zrobić aby zwiększyć swoje zasięgi w mediach społecznościowych:

  1. Przede wszystkim content – krótkie treści, zdjęcia oraz linki. Pamiętaj, że nie każdy kliknie w link, który umieściłeś we wpisie, ale zawsze może zainteresować go temat. Dzięki zdjęciom czy zamieszczonej treści ktoś może pozostawić po sobie ślad w postaci like bądź follow.
  2. Docelowa grupa odbiorców – kierując swój content pamiętaj o tym aby zawęzić swoją grupę odbiorców. Jeśli tworzysz treści związane np. tylko z dropshippingiem postaraj się aby trafiały do właściwych osób.
  3. Be up to date – gdy w Twojej firmie zaszły jakieś zmiany, poinformuj o tym Twoich odbiorców.
  4. Bądź otwarty – wchodź w interakcje z użytkownikami, jeśli ktoś opublikuje komentarz lub napisze do Ciebie wiadomość, odpowiedz. Postawi to Twoją firmę w świetle godnej zaufania.
  5. Stawiaj na jakość a nie na ilość – publikowanie nowych treści powinno mieć swoją określoną datę oraz systematyczność np. raz/dwa razy w tygodniu, inaczej uznawane będą za spam. Choć może to się wydawać mylące, strategia polegająca na systematyczności ma o wiele lepsze rezultaty niż publikowanie postów co chwila (publikowane za często po prostu giną w natłoku informacji). Skoro nie będziesz tworzył w pośpiechu, zdobędziesz niezbędny czas na tworzone bardziej dopracowanych treści.
  6. Reklama to podstawa – z pozoru prowadzenie social media wygląda łatwo, natomiast jest tak do momentu gdy przyjdzie do głębszych analiz. Wyobraź sobie, że social media to centrum handlowe, w którym jest pełno sklepów oraz pełno szyldów reklamowych. Z pewnością, większość użytkowników skorzysta ze sklepów, które na nich widnieją niż z tych, które są „jak szara mysz pod miotłą”. Pokaż się promując swoje posty, tworząc konkretne reklamy a na pewno zobaczysz różnicę w osiągnięciach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.