Nazwy produktów a ich wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach

nazwy produktów

Sklepy internetowe w dzisiejszych czasach to norma. Ich wygoda i kompleksowość pozwala na szybką realizację zakupów. Z racji na ogromny wzrost popularności e-sklepów, pojawia się problem, który ze sklepów wybrać? Liczba konkurencji wciąż rośnie, więc jak wyłonić się z tłumu? Istnieje wiele rozwiązań tego problemu, możemy przystosować naszą witrynę pod SEO, stworzyć dla niej unikatowe słowa kluczowe, ale przede wszystkim możemy kontrolować tym co sprzedajemy. Mowa tutaj o nazwach produktów, czyli mówiąc prosto „to czego szukają klienci”. To stwierdzenie nie zostało tutaj użyte przypadkowo. Nazwy produktów są czynnikiem, który ma nakłonić klientów do zakupu. Są najczęściej skróconą wersją opisu i zawierają informacje na temat podstawowych cech oferowanych towarów. Dzięki nim klient może szybko podjąć decyzję o zakupie. Tworząc nazwy produktów rezultatem są frazy, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę.

Nazwy produktów – jak je tworzyć?

Nie za krótkie

Nazwy produktów najczęściej posiadają informacje na temat podstawowych cech oferowanych towarów, więc nie powinny być one za krótkie np. „Spodnie”. Wyraz „Spodnie” nie dostarczy nam żadnych konkretnych informacji, natomiast fraza „Spodnie jeansowe, Wrangler” będzie brzmiała już lepiej ponieważ zawiera chociażby materiał oraz markę spodni. Taka nazwa może zostać jeszcze bardziej rozszerzona o typ produktu, atrybuty, krótki opis oraz słowa kluczowe. Weźmy za przykład koszulkę: „Koszulka” po dodaniu wyżej wymienionych rzeczy może prezentować się w następujący sposób „Koszulka z nadrukiem, damska, czerwona, Zara (rozmiar S)”. Dzięki temu nasza nazwa produktu dla osoby kupującej zaczyna nabierać kolorów (osoba wie, że to nie jest prosta koszulka, że jest przeznaczona dla kobiet, jakiego jest koloru, jakiej marki jest dana koszulka oraz jaki jest jej rozmiar).

ubrania

Nie za długie

Skoro nazwa produktu nie może być za krótka, to również nie może być za długa. Nadmiar słów może niekorzystnie wpłynąć na czytelność danego produktu. Opis produktu jest ważny, natomiast krótki – zbyt rozległe opisywanie produktu w nazwie, może utworzyć masło maślane. W nazwie najważniejsze są informacje czym jest dany produkt, resztę tekstu możemy wykorzystać w szczegółowym opisie.
Przykład:
„Koszulka z nadrukiem, damska, czerwona, Zara (rozmiar S)” wygląda czytelnie w porównaniu do „Koszulka z nadrukiem, damska, czerwona, Zara (rozmiar S), naklejka napis, Home Sweet Home, 68-104, t-shirt, 100% jedwab, łatwe pranie, wygodna”.
Taka nazwa jest po prostu zbyt długa oraz mało czytelna. Powinniśmy odnieść się tylko do tych atrybutów, które są niezbędne dla osoby szukającej danego przedmiotu.

Porady

  1. Posiadasz sklep np. z workami do odkurzacza – nie rezygnuj z frazy „worek do odkurzacza >>marka<<„. Używanie tej samej frazy nie zawsze musi być złe. Niech każda osoba wie co sprzedajesz, nawet ta, która nie trafiła na Twoją stronę główną jako pierwszą.
  2. Jeśli masz problem ze słowami kluczowymi, skorzystaj z gotowych narzędzi:
    https://www.semrush.com/analytics/keywordmagic/start
    https://ahrefs.com/keyword-generator
    https://neilpatel.com/ubersuggest/
  3. Śledź konkurencje – analizuj rynek np. pod względem słów kluczowych, na ich bazie stwórz swoje.
  4. CAPS LOCK’iem nie wykrzyczysz sukcesu – Google w poniższym artykule wyszczególniło czego należałoby unikać przy tworzeniu nazw produktów:
    https://support.google.com/adspolicy/answer/6021546?hl=pl
  5. Bądź kreatywny, ale znaj swój umiar. Umieszczaj tylko najważniejsze cechy produktu w nazwie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.