Poradnik po świecie reklam

Internet to idealne miejsce na różnego rodzaju reklamy, napotkasz je praktycznie na każdej stronie jaką odwiedzisz. Świat wirtualny przesiąknięty jest nowościami z wielu branż na całym świecie, jest to zarówno zaleta jak i wada. Możliwość reklamowania się w Internecie stała się bardzo popularna i każda firma, jeżeli ma możliwość, z takich przywilejów korzysta. Zakładając firmę musisz liczyć się z tym, że na rynku istnieje konkurencja, która walczy o pozycję tak jak Ty.

Tak więc założyłeś sklep internetowy, chciałbyś aby zyskał większy rozgłos i był bardziej rozpoznawalny w sieci. Jakie są metody aby skutecznie reklamować sklep? Na czym należy się skupić aby nie pozostawać na tle innych firm?

Oto 4 porady jak skutecznie promować sklep:

Blog firmowy

Jeśli uważasz się za eksperta w swojej dziedzinie i chcesz zaprezentować to swoim klientom, blog firmowy to idealne rozwiązanie. Wykorzystaj go w celu szerszego opisania swojego sklepu, zadbaj o szczegóły w swoich artykułach, zaproponuj pomoc ze swojej strony tworząc wpisy, które mogą stanowić potencjalny problem użytkowników, pisz o tym co Cię pasjonuje w tym co robisz, a na pewno wykaże to Twoje zaangażowanie i chęć interakcji z klientem. Blog firmowy to nie tylko wpisy na bloga, ale również zwiększenie szansy na lepsze pozycjonowanie w sieci o czym w następnym punkcie.

Social Media

Jest to jeden z początkowych i prostszych sposobów na zyskanie klientów. Każda strona posiada swoje szablony wyznaczone na reklamy (w postaci wideo, zdjęć, linków itd.). Korzystając z przykładu Facebook’a – masz możliwość założenia „strony firmy”, na której możesz dodać dokładny opis czym się zajmuje, wypisać dane kontaktowe czy załączyć odnośniki do poszczególnych stron. Twoi obserwatorzy będą mieli wgląd do tego co obecnie oferujesz. Będziesz mógł umieszczać swoje własne wpisy dotyczące produktów bądź usług, które będą wyświetlać się na Twojej stronie, a w razie powodzenia na stronach głównych innych użytkowników portalu. Facebook posiada również opcję rozpowszechniania wpisów oraz dodawanie reklam, co zwiększa zasięgi Twojej strony jak i firmy. Dlaczego warto skorzystać z tej opcji? Tutaj należy mieć na uwadze, że z mediów społecznościowych korzysta miliony ludzi, każdy sposób na dotarcie do nich będzie skutkować pozyskaniem nowych klientów.

Pozycjonowanie

Zadbaj o to aby strona była intuicyjna i prosta w obsłudze. Staraj się wykorzystywać jak największą ilość słów kluczy, aktualizuj je w przypadku ewentualnych zmian na stronie. Stosuj szczegółowe opisy, zadbaj o wizualizację dodając zdjęcia produktów bądź filmy, umieszczaj linki wewnętrzne np. odnośniki do Twoich mediów społecznościowych. Zoptymalizuj swój sklep pod wymagania Google, stawiaj na zrozumienie swoich klientów. Pozycjonowanie to inaczej wysokie miejsce w wyszukiwarce, odpowiednia manipulacja wyżej wymienionymi elementami pozwoli nawet zaistnieć na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. Dbaj o jakość i treść swojej strony, zwiększy to zainteresowanie algorytmów Google, a w rezultacie przyciągnie większą ilość klientów.

Google AdWords

Jak zapewne wiemy Google to obszerna, najbardziej znana wyszukiwarka, co stanowi dobre miejsce na umieszczanie reklam. Google AdWords to system, który umożliwia emisję własnych reklam w różnych postaciach, takich jak: tekstowa, graficzna oraz video. Wyszukując pewnych fraz w wyszukiwarce natkniemy się na kampanie, które występują jako pierwsze i ostatnie w wynikach wyszukiwania, są one oznaczone zielonym znakiem „reklama”. Powierzchnie reklamowe z reklamami Google występują również na wielu stronach, umożliwiają one na przedstawienie produktu, jeśli osoba zainteresowana kliknie w dany produkt, zostanie automatycznie przekierowana linkiem na stronę sklepu. Jak widzisz Google oferuje wiele pomocy w zakresie promowania firm. Skorzystaj z jej funkcji, a dotrzesz do większej ilości odbiorców.

Metod na promowanie sklepu jest dużo, skorzystaj z każdej z nich, aby zainteresowanie Twoim sklepem wzrosło. Pamiętaj również żeby śledzić trendy i być na bieżąco z nowościami jak i z newsami, ludzie chętniej podążają w stronę rozwoju niż pozostają przy starych trendach. Wykorzystuj potencjał i dbaj o swój wizerunek, a przyniesie to tylko same korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *