SEO na własną rękę

seo dla siebie

Posiadając swoją witrynę internetową, czy też prowadząc sklep internetowy ważne jest aby zadbać o ich rozwój pod kątem SEO. Pozycjonowanie to klucz do osiągnięcia sukcesu i to właśnie dlatego ceny audytów (analizy strony) są często bardzo wysokie. W tym artykule postaramy się wypunktować te rzeczy, dzięki którym możesz popracować nad SEO swojej strony samemu. Pamiętaj, że to o czym będzie mowa w tekście to tylko garść możliwość, które możesz zrobić. Udoskonalanie strony to nieustanna praca – śledzenie trendów, konkurencji, badanie linków, treści, dlatego jeśli jesteś zainteresowany tematem, napisz do nas, pomożemy Ci w szerszym stopniu opisać co należałoby robić cyklicznie aby dobrze kontrolować SEO.

1. Słowa kluczowe to podstawa  

Jeśli chcesz aby potencjalni klienci trafili na Twoją stronę, używaj na niej fraz, które klienci mogą wpisać w wyszukiwarkę szukając produktów lub usług, takich jak Twoje. Można by stwierdzić, że to proste, przecież sam poszukuję treści w internecie więc wykorzystam takie frazy jakie ja bym mógł wpisać w Google… tutaj zdania są podzielone. Radzilibyśmy nie ufać intuicji, nie zawsze sformułowania, których użyłbyś Ty, są trafne. Słowa kluczowe możesz pozyskać śledząc swoją konkurencję. Dzięki temu zabiegowi, wykorzystując różne programy w wersji darmowej dostępnej w internecie, jesteś w stanie utworzyć nowe unikatowe słowa kluczowe, które przyciągną nowych klientów.

2. Aktualizuj stronę o nowe treści

Cyklicznie wprowadzaj coś nowego na swoją stronę – zdecydowanie wpłynie to dobrze na Cyklicznie wprowadzaj coś nowego na swoją stronę – zdecydowanie wpłynie to dobrze na pozycjonowanie. Możliwości jest wiele, prowadź bloga firmowego, dodaj kolejną podstronę czy też zmień treść nieaktualnej już podstrony. Nowa treść nie tyle przyciąga nowych klientów, ale też jest dobrze odbierana przez roboty Google. Poruszając temat bloga firmowego – jesteś w stanie pokazać się w świetle eksperta w dziedzinie jaką się zajmujesz. Dzięki temu zyskujesz zaufanie wśród użytkowników i Twoja firma staje się bardziej wiarygodna.

treść strony

3. Budowa witryny i użycie atrybutów

Budowa strony składa się na jej działanie oraz zawartość m.in. linkowanie wewnętrzne, optymalizacja tekstu, kod strony i elementy graficzne.

Linkowanie wewnętrzne – ważne jest by śledzić działania użytkowników, na ich podstawie stwórz ścieżkę informacji, która zachęci użytkownika na pozostanie na Twojej witrynie przez jak najdłuższy czas. Gdy klient będzie zainteresowany Twoją treścią, którą mówiąc kolokwialnie „podsuniesz mu pod nos” może skłoni się do zakupu w Twoim sklepie.

Optymalizacja tekstu, kod strony – treści powinny być jak najbardziej zrozumiałe dla czytelnika, proste oraz zawierające słowa kluczowe. Czytelnik wiedząc co czyta na pewno chętniej zerknie na Twoją stronę niż w przypadku konkurencji gdzie np. ktoś będzie używał zbyt trudnych sformułowań. Struktura tekstu powinna być podzielona na akapity, a w nich wykorzystaj nagłówki: H1 – to tytuł ze słowem kluczowym, H2 – to podtytuły, a H3 – to np. linki w stopce.

Elementy graficzne – pamiętaj o atrybucie alt. Roboty Google’a bez ustawionego na obrazie atrybutu alt nie będą go widzieć na Twojej stronie. Atrybut alt to krótki opis co znajduje się na zdjęciu. Poświęć chwilę by go dopisać, a na pewno wyjdzie Ci to na dobre.

4. Rozwiń się twórczo

Blog firmowy to tylko jedna z rzeczy jaką możesz zrobić aby lepiej przedstawić siebie i firmę w lepszym świetle. Do dyspozycji masz również YouTube oraz inne portale społecznościowe jak np. Facebook. Twórz filmy, posty, zachęcaj ludzi do odwiedzania Twojej witryny i wygeneruj nowy ruch w Twoim sklepie. Dzięki swoim publikacjom pozyskasz kolejne linki, które możesz wykorzystać na swojej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.