Social media a Twój sklep internetowy?

sociale

Media społecznościowe to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w sieci. Towarzyszą nam codziennie i trudno znaleźć kogoś, kto ich nie używa. Oferują nam wiele możliwości, dlatego trudno oderwać od nich wzrok. Rozmowy, polubienia, grupy zainteresowań, wydarzenia to wszystko składa się na ilość zalet, które w efekcie stały się również miejscem reklam oraz ofert.

Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe?

Główną zaletą mediów społecznościowych jest kanał komunikacji z klientami. Niech Facebook stanowi dla nas przykład – zakładając fanpage dla swojego sklepu, otwierasz się na lepszy kontakt ze swoimi klientami. Portale społecznościowe posiadają opcję chatu, więc jeśli Twój klient chce zadać Ci pytanie, może to w łatwy sposób zrobić właśnie dzięki tej możliwości. Z Twojej strony fanpage może posłużyć jako tablica ogłoszeń. Wpisy tzw. posty, mogą posłużyć jako reklama Twoich produktów, komunikat o zmianach np. na stronie oraz urozmaicenie oferty o nowe promocje czy rabaty. Tematyka postów jest dowolna – prowadź mikrobloga, poruszaj tematy dyskusyjne, zachęcaj ludzi do odwiedzin Twojego sklepu, linkując odpowiednie dla poruszonego tematu treści.

Reklama i pozycjonowanie w jednym miejscu

Skoro tematyka umieszczanych treści jest dowolna, dlaczego by nie wykorzystać linkowania? Tworząc wpisy umieść link, który będzie prowadził bezpośrednio do Twojego sklepu. Zwiększy to ruch oraz zaangażuje użytkowników. Nie musisz poruszać tych samych tematów w kółko – jeśli prowadzisz bloga na swojej stronie, wykorzystaj jego artykuły, wprowadź czytającego w temat użwyając paru zdań, dodaj grafikę i podlinkuj dany artykuł. W taki sposób, nie dość, że stworzysz szybko post to dodatkowo sprowadzisz kogoś na swoją witrynę.

social media

Media społecznościowe posiadają szeroko rozwinięte kampanie reklamowe: promuj swoje wpisy, stwórz reklamy produktów, docieraj do konkretnych grup odbiorców – to tylko część możliwości jakie oferują social media. Każda dobrze prosperująca firma, poświęca swój czas i pieniądze na reklamę w sieci, a przede wszystkim w mediach społecznościowych. Wpływają one dobrze na konwersję, ale również podbijają pozycję w Google.

Postaw się w roli eksperta

Kto powiedział, że Twoja przygoda zakończy się tylko na utworzeniu fanpage’u? Możesz również dołączyć do grup poruszających się w dziedzinie jaką się zajmujesz. Odpowiadaj na pytania, pomagaj w razie potrzeby, proponuj prywatne rozmowy. Wykorzystaj tę szansę aby w trakcie rozmowy z użytkownikiem, przekonać go do skorzystania z Twoich usług, jeśli poszukuje właśnie tego co masz do zaoferowania.

Podsumowanie

Social media to miejsce idealne na kontakt z klientami. Zwiększają konwersję i pozytywnie wpływają na pozycjonowanie. Warto jednak pamiętać, że aby to wszystko miało jakikolwiek sens, trzeba poświęcić na to sporo czasu. Zorganizowanie, systematyczność i spójność to klucz do tego aby nasz fanpage zaczął dobrze funkcjonować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.