Wysyłka produktów z różnych hurtowni w modelu dropshipping

Wysyłka

Koszty wysyłki w sklepach internetowych są jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzję zakupową klienta. Według badań Gemiusa przeprowadzonych dla Izby e-Commerce Polska, niskie koszty dostawy są drugim najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego sklepu. Wobec tego, kiedy kupujący dokonuje zakupu, dokładnie kalkuluje koszty transportu. Dlatego tak ważne jest, aby sklepy internetowe zapewniały konkurencyjne ceny i różnorodne opcje transportu. W szczególności warto przyjrzeć się opcjom transportu w przypadku modelu dropshippingu, który cieszy się rosnącą popularnością, co zwiększa ryzyko większej konkurencji.

Hurtownie dropshippingowe posiadają własne możliwości wysyłki towarów, zazwyczaj w konkurencyjnych cenach. Nie wszystkie hurtownie jednak oferują wysyłki zagraniczne, co wymaga zamówienia własnego kuriera. W przypadku, gdy klient zamawia produkty z różnych hurtowni w jednym zamówieniu, istnieje kilka rozwiązań takiej sytuacji.

Najprostszym sposobem jest zsumowanie kosztów wysyłek, co oznacza, że każda przesyłka zostanie wysłana bezpośrednio do klienta z hurtowni, a koszt całkowity będzie sumą każdej pojedynczej wysyłki. Ta metoda może jednak zniechęcić klientów, zwłaszcza gdy zamawiają pojedyncze sztuki towaru. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad przelokowaniem części kosztów na przykład w cenę towaru.

Inną popularną metodą jest przepakowanie przesyłek w jedną paczkę. Klient musi jednak poczekać, aż sklep skompletuje wszystkie przesyłki. Czekanie zostanie zrekompensowane niższym kosztem wysyłki, ponieważ klient zapłaci za jedną przesyłkę. Dla sklepu pojawiają się jednak koszty wysyłek z hurtowni do sklepu. Ta metoda jest opłacalna dla sklepów, które obsługują większą ilość klientów i zamawiają większe ilości towarów.

Trzecią metodą jest wybór przez integratora najwyższego kosztu wysyłki jednej spośród kilku hurtowni (ten koszt ponosi klient, a koszty wysyłek z pozostałych hurtowni zostaną poniesione przez sklep).

Dropshippingowcy powinni więc dokładnie analizować opcje transportu, szukać korzystnych umów z kurierami i wybierać odpowiednie hurtownie, aby zminimalizować koszty i jednocześnie przyciągnąć klientów. Dzięki temu mogą osiągnąć sukces w swoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.