Zdjęcia produktowe – ich wpływ na sprzedaż w Twoim sklepie

zdjęcia produktowe

Każdy kto posiada sklep internetowy wie, że proces jego tworzenia to nie lada wyzwanie. Realizacja takiego sklepu wiąże się z dużym nakładem pracy. Ważne jest by podczas tego procesu tworzyć sklep na potrzeby klienta. Twoja strona musi być czytelna, intuicyjna oraz prosta w obsłudze. Większość z nas to wzrokowcy, dlatego warto zadbać o odpowiedni układ strony, ale również o jej zawartość wizualną. Pomijając zdjęcia publikowane np. na blogu należy zwrócić uwagę również na zdjęcia produktowe, bo w końcu naszym głównym założeniem jest sprzedaż produktów nieprawdaż? W tym artykule po krótce zbadamy wpływ zdjęć produktowych na sprzedaż oraz SEO w Twoim sklepie.

Zacznijmy od tego, że fotografia produktowa jest najskuteczniejszą metodą aby pokazać potencjalnemu klientowi zalety wystawionego produktu na sprzedaż. Dlaczego? To proste, gdy klient chce zakupić np. odkurzacz lecz nie ma wybranej marki ani modelu, najpewniej najpierw spojrzy na zdjęcia produktu, a dopiero potem przeczyta jego nazwę i opis, dlatego gdy produkt jest dobrze zaprezentowany, tym większa szansa na dokonanie przez klienta zakupu. Sformułowanie więc, że sprzedaż internetowa opiera się na profesjonalnych zdjęciach produktowych, jest jak najbardziej trafna.

produkty zdjęcia

Zdjęcia produktowe – o czym trzeba pamiętać

Podstawą publikacji jakichkolwiek zdjęć jest ich jakość. Zdjęcia nie mogą być poruszone czy wypikselowane, muszą być ostre. Jeśli zawierasz współpracę z hurtownią dropshippingową nie masz wpływu na to, jakie fotografie posiada, natomiast możesz zdecydować o tym, by nie sprzedawać produktów ze zdjęciami niskiej jakości w Twoim sklepie czy takich, gdzie ujęcie jest mało atrakcyjne i nie przykuwa uwagi konsumenta. Kolejnym istotnym aspektem jest rozmiar zdjęć. Rozmiar powinien być dostatecznie duży by pokazywał produkt w całości. To właśnie detale są uwielbiane przez klientów, dlatego przedstaw wszystkie walory przedmiotu z wykorzystaniem różnych ujęć. Znajdź swój jednolity styl, w zależności od strategii biznesowej, zdecyduj czy zdjęcia powinny mieć np. białe tło. Możliwości jest wiele, decyzja należy do Ciebie.

Bez względu na to czy właśnie poszukujesz nowej hurtowni i przeglądasz jej ofertę, w tym oczywiście jej zdjęć, czy też myślisz o tym, co może być przyczyną małego ruchu w Twoim sklepie, zwróć uwagę na prezentacje oferty poprzez zdjęcia jakie udostępnia hurtownia. Dobrze wykonane zdjęcia produktu, swoją jakością oraz wykonaniem pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż, oraz zachęcą klientów do kupna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.